Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Topul evenimentelor 2011 din industria de procesare a carnii

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Ziarul Financiar a publicat recent topul celor mai importante evenimente de anul trecut, din industria de procesare a carnii. Potrivit jurnalistilor de la cotidianul citat, iata cum se prezinta acest clasament:

1. Anul exporturilor
Jucatorii mari de pe piata romaneasca a mezelurilor, printre care Cris-Tim, Angst sau Agricola Bacau, au apasat anul acesta, pentru prima data, pedala de acceleratie a exporturilor.

2. Inchiderea fabricii Campofrio
Caroli Foods a inchis vara trecuta fabrica din Tulcea, una dintre cele doua unitati de productie ale grupului.
Fabrica din Tulcea s-a aflat in proprietatea spaniolilor de la Campofrio, insa, odata cu fuziunea dintre gigantul spaniol si Caroli, companie detinuta de familia libaneza El Solh, unitatea de productie a intrat in grupul Caroli. In urma inchiderii, producatorul de mezeluri a disponibilizat 170 de angajati, respectiv 11% din efectivul total.

3. Restructurarea business-ului Caroli
La doua luni de la inchiderea fabricii de la Tulcea, oficialii Caroli Foods Group au decis si schimbarea lui Haluk Akdemir din pozitia de CEO. Miscarea a fost o surprinza in conditiile in care Akdemir a fost reconfirmat de actionari in 2010, dupa ce Caroli a fuzionat cu producatorul Campofrio.

3. Cris-Tim a achizitionat brand-ul Matache Macelaru
Grupul Cris-Tim, controlat de familia Timis, a achizitionat in aceasta toamna brandul Matache Macelaru – o marca dezvoltata de actionarii producatorului de vin Murfatlar.
Tranzactia nu a inclus insa si unitatile de productie ale Principal Company, fost proprietar al brandului, acum in insolventa. Astfel, mezelurile sub brandul Matache Macelaru vor fi produse in fabrica de la Filipestii de Padure, detinuta de Cris-Tim.

4. A murit George Naghi, proprietarul Aldis
George Naghi, proprietarul producatorului de mezeluri Aldis, a decedat in toamna anului 2011, si sotia sa a fost ranita in urma unui accident nautic pe Dunare.
Datele de la Registrul Comertului arata ca inainte de a muri omul de afaceri detinea 64% dintre actiunile Aldis, in timp ce sotia sa, Alina Naghi, controla 35%, iar Ioan Costia un procent.

5. Angst a semnat un parteneriat cu retailerul Carrefour
Producatorul Angst a semnat un parteneriat cu retailerul francez Carrefour pentru deschiderea mai mai multor magazine in franciza. Un acord de acest tip este o premiera pe piata romaneasca, iar in urma acestei intelegeri, Angst va beneficia de know-how si de achizitii mai ieftine, in timp ce Carrefour intra pe segmentul magazinelor de proximitate.

6. A disparut embargo-ul pentru carnea de porc
Autoritatile europene au decis recent ridicarea interdictiei de export pentru carnea de porc, dupa opt ani de embargo. Interdictia, impusa in 2003, a venit pe fondul temerilor privind pesta porcina. In consecinta, in anii cu interdictie, Romania a pierdut un septel de 3,4 milioane de porci. In prezent, pe piata locala, mai sunt 3 milioane de porci, din care jumatate in curtile micilor crescatori.

7. Diversificari de portofoliu
Mai multi antreprenori, cunoscuti ca fiind, in principal, producatori de mezeluri, si-au diversificat in 2011 portofoliile catre agricultura sau industria laptelui. Astfel, Marin Moraru, proprietarul grupului Marex Braila, un business de peste 150 de milioane de euro, a mizat in acest an pe orez. Antreprenorul si-a transformat in orezarie jumatate din exploatatia sa de 2.500 de hectare.

8. Mai multi jucatori din top 15 au reusit sa isi salveze rulajele
Carniprod sau Meda Prod, doi jucatori din topul celor mai mari 15 producatori de mezeluri, au reusit, in acest an, sa isi pastreze rulajele la un nivel similar cu cel de anul trecut. Aceste companii nu au reusit, insa, sa isi salveze si profitul, acesta coborand pana aproape de zero.

9. Nicio intrare in piata a unui jucator strain
Anul 2011 se incheie fara intrarea pe piata a unui jucator multinational. Pe piata circula, insa, zvonuri in privinta interesului mai multor companii straine pentru a intra pe piata locala, fie printr-o investitie greenfield, un parteneriat sau o achizitie. Pana acum, insa, cu exceptia spaniolilor de la Campofrio, marii jucatori au ocolit piata romaneasca.

10. Cris-Tim intra in topul primilor 20 de retaileri
Cris-Tim a reusit, in acest an, sa intre in topul celor mai mari 20 de retaileri din Romania. Radu Timis este astfel singurul producator de mezeluri care detine o retea de magazine care se lupta cot la cot cu magazinele operate de multinationale precum Mega Image sau Billa. Cele opt supermarketuri si cele 15 magazine ale Cris-Tim au avut anul trecut incasari de 17 milioane de euro.

Evoluția pieței europene a produselor din carne și a lactatelor în viitorul deceniu
Autor: Nora Marin  /   miercuri, 18 septembrie 2019

Dacă în trecut v-am prezentat previziunile Comisiei Europene referitoare la evoluția producției de lapte-materie primă și a cărnii de vită, pentru următorul deceniu, acum vă supunem atenției prognoza referitoare la evoluția consumului produselor din carne și a modificărilor care vor surveni în structura producției europene de...

De la 1 ianuarie 2021, noi reguli pe lanțul de aprovizionare cu produse agro-alimentare
Autor: meatmilk  /   miercuri, 18 septembrie 2019

(Comunicat) Ca urmare a evoluției de pe piața europeană agro-alimentară, Comisia Europeană va adopta măsuri de introducere a unei transparențe sporite, prin raportarea îmbunătățită a prețurilor de-a lungul lanț de aprovizionare cu alimente.   După interzicerea practicilor comerciale neloiale și îmbunătățirea...

Topul evenimentelor 2011 din industria de procesare a carnii

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Ziarul Financiar a publicat recent topul celor mai importante evenimente de anul trecut, din industria de procesare a carnii. Potrivit jurnalistilor de la cotidianul citat, iata cum se prezinta acest clasament:

1. Anul exporturilor
Jucatorii mari de pe piata romaneasca a mezelurilor printre care Cris-Tim, Angst sau Agricola Bacau au apasat anul acesta pentru prima data pedala de acceleratie a exporturilor.
2. Inchiderea fabricii Campofrio
Caroli Foods a inchis vara trecuta fabrica din Tulcea, una dintre cele doua unitati de productie ale grupului. Fabrica din Tulcea s-a aflat in proprietatea spaniolilor de la Campofrio, insa odata cu fuziunea dintre gigantul spaniol si Caroli, companie detinuta de familia libaneza El Solh, unitatea de productie a intrat in grupul Caroli. In urma inchiderii, producatorul de mezeluri a disponibilizat 170 de angajati, respectiv 11% din efectivul total.
3. Restructurarea business-ului Caroli
La doua luni de la inchiderea fabricii de la Tulcea, oficialii Caroli Foods Group au decis si schimbarea lui Haluk Akdemir din pozitia de CEO. Miscarea a fost o surprinza in conditiile in care Akdemir a fost reconfirmat de actionari in 2010, dupa ce Caroli a fuzionat cu producatorul Campofrio.
3. Cris-Tim a achizitionat brandul Matache Macelaru
Grupul Cris-Tim, controlat de familia Timis, a achizitionat in aceasta toamna brandul Matache Macelaru – o marca dezvoltata de actionarii producatorului de vin Murfatlar. Tranzactia nu a inclus insa si unitatile de productie ale Principal Company, fost proprietar al brandului, acum in insolventa. Astfel, mezelurile sub brandul Matache Macelaru vor fi produse in fabrica de la Filipestii de Padure, detinuta de Cris-Tim.
4. A murit George Naghi, proprietarul Aldis
George Naghi, proprietarul producatorului de mezeluri Aldis, a decedat si sotia sa a fost ranita in urma unui accident nautic pe Dunare. Datele de la Registrul Comertului arata ca inainte de a muri omul de afaceri detinea 64% din actiunile Aldis, in timp ce sotia sa Alina Naghi controla 35% iar Ioan Costia un procent.
5. Angst a semnat un parteneriat cu retailerul Carrefour
Producatorul Angst a semnat un parteneriat cu retailerul francez Carrefour pentru deschiderea mai mai multor magazine in franciza. Un acord de acest tip este o premiera pe piata romaneasca, iar in urma acestei intelegeri, Angst va beneficia de know-how si de achizitii mai ieftine, in timp ce Carrefour intra pe segmentul magazinelor de proximitate.
6. A disparut embargo-ul pentru carnea de porc
Autoritatile europene au decis ridicarea interdictiei de export pentru carnea de porc dupa opt ani de embargo. Interdictia, impusa in 2003, a venit pe fondul temerilor privind pesta porcina. In consecinta, in anii cu interdictie, Romania a pierdut un septel de 3,4 milioane de porc. In prezent, pe piata locala mai sunt 3 milioane de porci, din care jumatate in curtile micilor crescatori.
7. Diversificari de portofoliu
Mai multi antreprenori cunoscuti ca fiind in principal producatori de mezeluri si-au diversificat in 2011 portofoliile catre agricultura sau industria laptelui. Astfel, Marin Moraru, proprietarul grupului Marex Braila, un business peste 150 de milioane de euro, a mizat in acest an pe orez. Antreprenorul si-a transformat in orezarie jumatate din exploatatia sa de 2.500 de hectare.
8. Mai multi jucatorii din top 15 au reusit sa isi salveze rulajele
Carniprod sau Meda Prod, doi jucatori din topul celor mai mari 15 producatori de mezeluri au reusit in acest an sa isi pastreze rulajele la un nivel similar cu cel de anul trecut. Aceste companii nu au reusit insa sa isi salveze si profitul, acesta coborand pana aproape de zero.
9. Nicio intrare in piata a unui jucator strain
Anul 2011 se incheie fara intrarea pe piata a unui jucator multinational. Pe piata circula insa zvonuri in privinta interesului mai multor companii straine pentru a intra pe piata locala fie printr-o investitie greenfield, un parteneriat sau o achizitie. Pana acum insa, cu exceptia spaniolilor de la Campofrio, marii jucatori au ocolit piata romaneasca.
10. CrisTim intra in topul primilor 20 de retaileri
CrisTim a reusit in acest an sa intre in topul celor mai mari 20 de retaileri din Romania. Radu Timis este astfel singurul producator de mezeluri care detine o retea de magazine care se lupta cot la cot cu magazinele operate de mulinationale precum Mega Image sau Billa. Cele opt supermarketuri si 15 magazine ale CrisTim au avut anul trecut incasari de 17 milioane de euro.

Holland Farming Agro, noul distribuitor Barenbrug în România
Autor: meatmilk  /   miercuri, 18 septembrie 2019

(Comunicat) Barenbrug are plăcerea să anunțe că și-a unit forțele cu Holland Farming Agro ca distribuitor pentru iarbă furajeră și semințe de legume în România. Această colaborare reprezintă un pas benefic, care ne oferă șansa de a sta și mai mult la dispoziția fermierilor din România.   Holland Farming Agro este deja...

INSSE: Efectivele de porcine la 1 mai 2019
Autor: meatmilk  /   miercuri, 18 septembrie 2019

(Comunicat) Efectivele de porcine existente la 1 mai 2019 au scăzut faţă de aceeaşi dată a anului 2018, cu 9,8% pe total şi cu 10,4% la efectivul matcă.   Analizând distribuţia efectivelor de porcine la 1 mai 2019 pe regiuni de dezvoltare, comparativ cu 1 mai 2018, se constată că ponderea acestora a crescut în...

Un studiu semnat Paul Anghel-ANPC confirmă dublul standard pe piața din România
Autor: meatmilk  /   miercuri, 18 septembrie 2019

La Palatul Parlamentului a avut loc Conferinţa cu titlul “Consolidarea aplicarii legislaţiei privind siguranţa produselor (alimentare şi nealimentare) în UE”. La eveniment a fost prezentat Studiul ANPC, realizat de domnul Paul Anghel-Director General al instituției, care evalueaza existenţa diferentelor între produse prezentate ca...

Evoluția pieței europene a produselor din carne și a lactatelor în viitorul deceniu
Autor: Nora Marin  /   miercuri, 18 septembrie 2019

Dacă în trecut v-am prezentat previziunile Comisiei Europene referitoare la evoluția producției de lapte-materie primă și a cărnii de vită, pentru următorul deceniu, acum vă supunem atenției prognoza referitoare la evoluția consumului produselor din carne și a modificărilor care vor surveni în structura producției europene de...

De la 1 ianuarie 2021, noi reguli pe lanțul de aprovizionare cu produse agro-alimentare
Autor: meatmilk  /   miercuri, 18 septembrie 2019

(Comunicat) Ca urmare a evoluției de pe piața europeană agro-alimentară, Comisia Europeană va adopta măsuri de introducere a unei transparențe sporite, prin raportarea îmbunătățită a prețurilor de-a lungul lanț de aprovizionare cu alimente.   După interzicerea practicilor comerciale neloiale și îmbunătățirea...