Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Topul evenimentelor 2011 din industria de procesare a carnii

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Ziarul Financiar a publicat recent topul celor mai importante evenimente de anul trecut, din industria de procesare a carnii. Potrivit jurnalistilor de la cotidianul citat, iata cum se prezinta acest clasament:

1. Anul exporturilor
Jucatorii mari de pe piata romaneasca a mezelurilor, printre care Cris-Tim, Angst sau Agricola Bacau, au apasat anul acesta, pentru prima data, pedala de acceleratie a exporturilor.

2. Inchiderea fabricii Campofrio
Caroli Foods a inchis vara trecuta fabrica din Tulcea, una dintre cele doua unitati de productie ale grupului.
Fabrica din Tulcea s-a aflat in proprietatea spaniolilor de la Campofrio, insa, odata cu fuziunea dintre gigantul spaniol si Caroli, companie detinuta de familia libaneza El Solh, unitatea de productie a intrat in grupul Caroli. In urma inchiderii, producatorul de mezeluri a disponibilizat 170 de angajati, respectiv 11% din efectivul total.

3. Restructurarea business-ului Caroli
La doua luni de la inchiderea fabricii de la Tulcea, oficialii Caroli Foods Group au decis si schimbarea lui Haluk Akdemir din pozitia de CEO. Miscarea a fost o surprinza in conditiile in care Akdemir a fost reconfirmat de actionari in 2010, dupa ce Caroli a fuzionat cu producatorul Campofrio.

3. Cris-Tim a achizitionat brand-ul Matache Macelaru
Grupul Cris-Tim, controlat de familia Timis, a achizitionat in aceasta toamna brandul Matache Macelaru – o marca dezvoltata de actionarii producatorului de vin Murfatlar.
Tranzactia nu a inclus insa si unitatile de productie ale Principal Company, fost proprietar al brandului, acum in insolventa. Astfel, mezelurile sub brandul Matache Macelaru vor fi produse in fabrica de la Filipestii de Padure, detinuta de Cris-Tim.

4. A murit George Naghi, proprietarul Aldis
George Naghi, proprietarul producatorului de mezeluri Aldis, a decedat in toamna anului 2011, si sotia sa a fost ranita in urma unui accident nautic pe Dunare.
Datele de la Registrul Comertului arata ca inainte de a muri omul de afaceri detinea 64% dintre actiunile Aldis, in timp ce sotia sa, Alina Naghi, controla 35%, iar Ioan Costia un procent.

5. Angst a semnat un parteneriat cu retailerul Carrefour
Producatorul Angst a semnat un parteneriat cu retailerul francez Carrefour pentru deschiderea mai mai multor magazine in franciza. Un acord de acest tip este o premiera pe piata romaneasca, iar in urma acestei intelegeri, Angst va beneficia de know-how si de achizitii mai ieftine, in timp ce Carrefour intra pe segmentul magazinelor de proximitate.

6. A disparut embargo-ul pentru carnea de porc
Autoritatile europene au decis recent ridicarea interdictiei de export pentru carnea de porc, dupa opt ani de embargo. Interdictia, impusa in 2003, a venit pe fondul temerilor privind pesta porcina. In consecinta, in anii cu interdictie, Romania a pierdut un septel de 3,4 milioane de porci. In prezent, pe piata locala, mai sunt 3 milioane de porci, din care jumatate in curtile micilor crescatori.

7. Diversificari de portofoliu
Mai multi antreprenori, cunoscuti ca fiind, in principal, producatori de mezeluri, si-au diversificat in 2011 portofoliile catre agricultura sau industria laptelui. Astfel, Marin Moraru, proprietarul grupului Marex Braila, un business de peste 150 de milioane de euro, a mizat in acest an pe orez. Antreprenorul si-a transformat in orezarie jumatate din exploatatia sa de 2.500 de hectare.

8. Mai multi jucatori din top 15 au reusit sa isi salveze rulajele
Carniprod sau Meda Prod, doi jucatori din topul celor mai mari 15 producatori de mezeluri, au reusit, in acest an, sa isi pastreze rulajele la un nivel similar cu cel de anul trecut. Aceste companii nu au reusit, insa, sa isi salveze si profitul, acesta coborand pana aproape de zero.

9. Nicio intrare in piata a unui jucator strain
Anul 2011 se incheie fara intrarea pe piata a unui jucator multinational. Pe piata circula, insa, zvonuri in privinta interesului mai multor companii straine pentru a intra pe piata locala, fie printr-o investitie greenfield, un parteneriat sau o achizitie. Pana acum, insa, cu exceptia spaniolilor de la Campofrio, marii jucatori au ocolit piata romaneasca.

10. Cris-Tim intra in topul primilor 20 de retaileri
Cris-Tim a reusit, in acest an, sa intre in topul celor mai mari 20 de retaileri din Romania. Radu Timis este astfel singurul producator de mezeluri care detine o retea de magazine care se lupta cot la cot cu magazinele operate de multinationale precum Mega Image sau Billa. Cele opt supermarketuri si cele 15 magazine ale Cris-Tim au avut anul trecut incasari de 17 milioane de euro.

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...

Topul evenimentelor 2011 din industria de procesare a carnii

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Ziarul Financiar a publicat recent topul celor mai importante evenimente de anul trecut, din industria de procesare a carnii. Potrivit jurnalistilor de la cotidianul citat, iata cum se prezinta acest clasament:

1. Anul exporturilor
Jucatorii mari de pe piata romaneasca a mezelurilor printre care Cris-Tim, Angst sau Agricola Bacau au apasat anul acesta pentru prima data pedala de acceleratie a exporturilor.
2. Inchiderea fabricii Campofrio
Caroli Foods a inchis vara trecuta fabrica din Tulcea, una dintre cele doua unitati de productie ale grupului. Fabrica din Tulcea s-a aflat in proprietatea spaniolilor de la Campofrio, insa odata cu fuziunea dintre gigantul spaniol si Caroli, companie detinuta de familia libaneza El Solh, unitatea de productie a intrat in grupul Caroli. In urma inchiderii, producatorul de mezeluri a disponibilizat 170 de angajati, respectiv 11% din efectivul total.
3. Restructurarea business-ului Caroli
La doua luni de la inchiderea fabricii de la Tulcea, oficialii Caroli Foods Group au decis si schimbarea lui Haluk Akdemir din pozitia de CEO. Miscarea a fost o surprinza in conditiile in care Akdemir a fost reconfirmat de actionari in 2010, dupa ce Caroli a fuzionat cu producatorul Campofrio.
3. Cris-Tim a achizitionat brandul Matache Macelaru
Grupul Cris-Tim, controlat de familia Timis, a achizitionat in aceasta toamna brandul Matache Macelaru – o marca dezvoltata de actionarii producatorului de vin Murfatlar. Tranzactia nu a inclus insa si unitatile de productie ale Principal Company, fost proprietar al brandului, acum in insolventa. Astfel, mezelurile sub brandul Matache Macelaru vor fi produse in fabrica de la Filipestii de Padure, detinuta de Cris-Tim.
4. A murit George Naghi, proprietarul Aldis
George Naghi, proprietarul producatorului de mezeluri Aldis, a decedat si sotia sa a fost ranita in urma unui accident nautic pe Dunare. Datele de la Registrul Comertului arata ca inainte de a muri omul de afaceri detinea 64% din actiunile Aldis, in timp ce sotia sa Alina Naghi controla 35% iar Ioan Costia un procent.
5. Angst a semnat un parteneriat cu retailerul Carrefour
Producatorul Angst a semnat un parteneriat cu retailerul francez Carrefour pentru deschiderea mai mai multor magazine in franciza. Un acord de acest tip este o premiera pe piata romaneasca, iar in urma acestei intelegeri, Angst va beneficia de know-how si de achizitii mai ieftine, in timp ce Carrefour intra pe segmentul magazinelor de proximitate.
6. A disparut embargo-ul pentru carnea de porc
Autoritatile europene au decis ridicarea interdictiei de export pentru carnea de porc dupa opt ani de embargo. Interdictia, impusa in 2003, a venit pe fondul temerilor privind pesta porcina. In consecinta, in anii cu interdictie, Romania a pierdut un septel de 3,4 milioane de porc. In prezent, pe piata locala mai sunt 3 milioane de porci, din care jumatate in curtile micilor crescatori.
7. Diversificari de portofoliu
Mai multi antreprenori cunoscuti ca fiind in principal producatori de mezeluri si-au diversificat in 2011 portofoliile catre agricultura sau industria laptelui. Astfel, Marin Moraru, proprietarul grupului Marex Braila, un business peste 150 de milioane de euro, a mizat in acest an pe orez. Antreprenorul si-a transformat in orezarie jumatate din exploatatia sa de 2.500 de hectare.
8. Mai multi jucatorii din top 15 au reusit sa isi salveze rulajele
Carniprod sau Meda Prod, doi jucatori din topul celor mai mari 15 producatori de mezeluri au reusit in acest an sa isi pastreze rulajele la un nivel similar cu cel de anul trecut. Aceste companii nu au reusit insa sa isi salveze si profitul, acesta coborand pana aproape de zero.
9. Nicio intrare in piata a unui jucator strain
Anul 2011 se incheie fara intrarea pe piata a unui jucator multinational. Pe piata circula insa zvonuri in privinta interesului mai multor companii straine pentru a intra pe piata locala fie printr-o investitie greenfield, un parteneriat sau o achizitie. Pana acum insa, cu exceptia spaniolilor de la Campofrio, marii jucatori au ocolit piata romaneasca.
10. CrisTim intra in topul primilor 20 de retaileri
CrisTim a reusit in acest an sa intre in topul celor mai mari 20 de retaileri din Romania. Radu Timis este astfel singurul producator de mezeluri care detine o retea de magazine care se lupta cot la cot cu magazinele operate de mulinationale precum Mega Image sau Billa. Cele opt supermarketuri si 15 magazine ale CrisTim au avut anul trecut incasari de 17 milioane de euro.

În 2017, Agricola Bacău a avut o cifră de afaceri de 401,3 milioane de lei
Autor: meatmilk  /   vineri, 23 februarie 2018

(Comunicat) Vânzările de carne de pasăre ale companiei AGRICOLA Bacău au totalizat în volum, în 2017, 42.110 tone, cu 2% mai mult față de anul precedent (41.265 tone) și cu 6,2% în valoare, în condițiile unei ușoare creșteri a prețului mediu. Cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional SA Bacău în 2017 este de...

Noi soluții pentru deserturile lactate ”low fat”
Autor: Cristina Gavrilut  /   vineri, 23 februarie 2018

Întotdeauna, indiferent de categoria de consumatori la care ne referim, deserturile din lapte au fost un răsfăț. Însă, cu precădere pentru milenieni, dar și pentru celelalte grupe de amatori de astfel de delicii, grija pentru sănătate și dorința de a consuma un aliment care să le aducă beneficii a crescut de la an la an. De aici, și...

Parlamentul European a schimbat Normele privind comerțul on-line și off-line!
Autor: Nora Marin  /   vineri, 23 februarie 2018

Comisia pentru Piața internă și Protecția Consumatorilor a Parlamentului European (IMCO), a votat în adta de 22 februarie cu privire la ”Armonizarea normelor privind garanțiile și contractele de consum pentru vânzarea online și offline a bunurilor”.   Textul IMCO reflectă un compromis politic și armonizează durata...

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...