Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

„Traditie inseamna in primul rand bun-simt”

Autor: Meat MIlkmarți, 29 ianuarie, 2013

Este directorul celei mai vechi fabrici de conserve si preparate din carne din Romania. Adrian Gaspar este numele sau, iar afacerea pe care o conduce este lider de piata pe segmentul din care face parte. Aflati in interviul pe care ni l-a acordat care este secretul succesului Scandia si cum vede dansul viitorul produselor din carne.

Gaspar AdrianNume: Gaspar Adrian-Viorel
Data nasterii: 26 februarie 1969
Locul nasterii: Bucuresti
Educatie: Liceul Matei Basarab, promotia 1987 Facultatea de Constructii Civile, promotia 1993

Experienta profesionala:
2008 – prezent     Director General Scandia Romana S.A.
2007 – 2008         Presedinte al Consiliului de Administratie al Scandia Romana S.A.
2002 – 2007         Membru in Consiliul de Administratie Scandia Romana S.A.
2001 – 2002         Consilier guvernamental
1989 – 2000         Reprezentant ABC News pentru Romania

FDC: Conduceti una dintre cele mai vechi fabrici de preparate si conserve din carne din Romania. Unde incepe mai exact povestea Scandia?

A. Gaspar: Fabrica noastra si-a deschis portile in 1922, pe strada Morilor, in orasul de jos, cum numim noi aceasta parte a Sibiului. Ghidul industriilor sibiene, redactat de Hans Kaiss, director al Camerei de Comert si Industrie Sibiu in perioada respectiva, mentioneaza, la capitolul industria carnii, fabrica „Theil & Co. A.G. Salami und Selchwarenfabrik”, fondata de Josef Theil, o personalitate de renume in breasla producatorilor de carne a acelor vremuri. Numele de Scandia avea sa si-l primeasca ceva mai tarziu.

FDC: Care este secretul unui succes de peste 85 de ani?

A. Gaspar: In afara controlului riguros si permanent al calitatii, ce duce de la sine la produse exceptionale, un rol important l-a jucat si politica de promovare pe care am avut-o dintotdeauna.

Daca tot am vorbit despre domnul Theil, nu pot sa trec cu vederea strategiile exceptionale de marketing pe care acesta le aplica in 1939, fara ca termenul sa existe macar la acea vreme.

Daca rasfoim presa perioadei interbelice, buletinele economice si comerciale, putem observa imediat omniprezenta fabricii noastre in atentia publicului, prin articole laudative, anunturi publicitare si o participare remarcabila la targurile de specialitate din tara si din strainatate. In concluzie, as putea spune ca secretul succesului nostru este traditia, pentru ca la fel procedam si astazi.

FDC: V-am ridicat mingea la fileu. Stim ca traditia este secretul afacerii
dumneavoastra, dar nu este dificil sa ramai traditional intr-un mediu atat de dinamic si competitiv cum a devenit piata din Romania?

A. Gaspar: Sa nu ma intelegeti gresit. Traditia, pentru noi, inseamna ca ne ghidam dupa niste reguli simple, ale bunului-gust si bunului-simt, nu ca suntem plafonati. Scandia Sibiu este o firma dinamica si contemporana, ce investeste permanent in tehnologie si produse. Cat de curand chiar, vom inaugura o noua unitate de productie, in care am investit peste 30 de milioane de euro.

Dar cum spuneam, cu multa chibzuinta si rabdare, specifice de altfel zonei din care venim, suntem convinsi ca vom reusi sa pastram pozitia dominanta pe piata produselor din carne.

FDC: Unitatea de care ne vorbiti va fi axata in principal pe mezeluri. Cum vedeti evolutia Scandia in aceasta categorie?

A. Gaspar: Asa este. Intentionam sa atacam agresiv aceasta piata, cu produse de inalta calitate, la preturi competitive. Prima unitate de acest fel exista inca din 1947, dar pana in prezent, Scandia s-a concentrat pe conserve. Totul a pornit de la nevoia de eficientizare, nevoie ce se regaseste incepand de la nivelul utilizarii materiei prime. Astazi importam materia prima, cu tot cu manufactura, din tarile vestice. Pentru a mari eficienta productiei cu 4-5%, ar trebui sa folosim intreaga carcasa, ceea ce intentionam sa si facem. Cat despre viitorul nostru in acest segment, putem arunca o privire in trecut, cand productia unitatii pe care o aveam a fost oprita numai din cauza capacitatii de lucru limitate si a imposibilitatii de a satisface cererea.

Pe scurt, cred ca Scandia va avea o lupta grea de dus, dar si rezultatele vor fi pe masura asteptarilor noastre.

FDC: Cum vedeti evolutia pietei de conserve din Romania?

A. Gaspar: In prezent, consumatorul roman este din ce in ce mai sofisticat, ceea ce ne bucura pe deplin pentru ca, pe o piata in care consumatorul s-a emancipat, oferta de produse ce respecta standarde inalte de calitate se multiplica. Competitia devine mai stransa, iar cei care supravietuiesc se intrec in a satisface capriciile clientului, fapt ce duce de la sine la produse mai bune, cu care noi deja ne mandrim. Oricum, este si de datoria noastra sa educam si sa orientam consumatorii spre obiceiuri de consum ce converg, pana la urma, si cu interesele noastre.

FDC: Cum vedeti evolutia pietei in UE?

A. Gaspar: Tendintele consumului de masa din strainatate ne arata ca se poate si mai rau. In Germania, de exemplu, crenvurstii contin 60% carne de porc. Noi ne permitem inca luxul de a avea 80%. Ei au invatat sa faca crenvursti exceptionali chiar si cu 40% carne, ceea ce inseamna multa cercetare, dar nu neaparat calitate. In acest context, cred ca avem un viitor bun si in ceea ce priveste pietele externe. Tendinta actuala se indreapta spre produsele naturale, ecologice, de care noi suntem cu mult mai aproape decat colegii de peste granite.

FDC: Ati participat la o multime de expozitii si concursuri cu produsele Scandia. Care este rezultatul acestor eforturi?

A. Gaspar: Le-ati numit bine „eforturi”. In ceea ce priveste produsele din carne, trebuie sa intelegeti ca vorbim de o piata pe care se bat extrem de multi producatori. Nu e usor sa scoti capul din gramada, iar atunci cand o faci, trebuie sa ai mai multe produse cu care sa sustii imaginea nou creata. Asta pentru ca oamenii incearca si restul gamei, iar daca celelalte produse nu sunt la aceleasi standarde, ai mai mult de pierdut decat de castigat. Noi nu ne facem probleme in acest sens, pentru ca avem deja o serie intreaga de produse apreciate la nivel international.

FDC: Care sunt obiectivele Scandia pentru urmatorii ani?

Gaspar: In afara gamei de mezeluri pe care o pregatim si care speram sa fie bine primita de catre consumatori, incercam sa venim curand si cu o gama noua de conserve. Dar nu pot sa va spun acum decat ca se lucreaza la acest proiect.

Danone lansează Activia Finesse, primul iaurt cremos din gama natur
Autor: meatmilk  /   vineri, 26 ianuarie 2018

(Comunicat) Activia lansează primul iaurt cremos din gama Activia natur: Activia Finesse. Cu o textură fină și cremoasă, Activia Finesse susține starea de bine și este ideal pentru un mic dejun cremos, pentru gustările de peste zi sau pentru a completa o cină ușoară.   “Ca la fiecare început de an, după sărbătorile de...

APSS: Ultima zi în care se poate aplica pentru promovarea Salamului de Sibiu
Autor: meatmilk  /   miercuri, 20 decembrie 2017

(Comunicat) Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu a demarat în luna noiembrie o licitație publică pentru selectarea unui Organism de implementare a unui proiect de promovare a Salamului de Sibiu IGP în țările țintă România, Italia și Spania, pe o perioadă de 36 de luni.   Acest proiect a fost înaintat în cadrul...