Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Transportul carcaselor de porc exportate

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Canalul securizat pentru comert intracomunitar presupune o retea de ferme, abatoare si unitati sigure, care indeplinesc toate cerintele de biosecuritate, din care sa poata fi expediata carnea de porc, pe piata europeana. In prezent, de la cele aproape 50 de unitati de productie aprobate in cadrul sistemului canalizat se asteapta, pentru anul 2012, un export situat deasupra unui nivel de 20.000 de tone, echivalent carcasa. Transportul spre importator reprezinta, inaintea receptiei, unul dintre punctele importante care va contribui, prin asigurarea cresterii procentului de export a carnii de porc, la echilibrarea balantei comerciale nationale pentru acest produs.

Intracomunitar, doar cu Clasa I sanitar-veterinar

Una dintre primele reguli impuse operatiunilor de import-export a carnii de porc transate este transportul, pe teritoriul UE, exclusiv cu mijloace de transport prevazute cu sisteme de inchidere ermetica sau – in cazul carnii proaspete – conform normei sanitare veterinare ce stabileste reglementarea organizarii controalelor veterinare pentru produsele care intra/ies in/din Romania din/spre tari terte sau al carnii proaspete ce tranziteaza teritoriul unei tari terte, cu mijloace de transport sigilate, proiectate si echipate astfel incat temperaturile reglementate sa fie mentinute pe toata durata transportului. Carnea proaspata care a suferit un proces de congelare trebuie sa aiba inscriptionate luna si anul congelarii, iar temperatura de congelare (-12 grade Celsius sau mai scazuta) nu poate fi ulterior mai mare.

Mijloacele de transport trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii principale, in exportul carnii de porc:
a) peretii interni sau orice alta suprafata care poate veni in contact cu carnea trebuie sa fie din material rezistent la coroziune, care sa nu afecteze caracteristicile organoleptice ale carnii sau sa nu faca acest produs daunator pentru sanatatea publica. Aceste suprafete trebuie sa fie netede si usor de dezinfectat/curatat;
b) sa fie prevazute cu dispozitive eficiente pentru protejarea carnii impotriva insectelor si prafului si sa fie etanse pentru a se evita scurgerea lichidelor;
c) pentru transportul carcaselor, al semicarcaselor, al semicarcaselor transate in trei bucati, al sferturilor compensate si al carnii transate neambalate, trebuie sa existe carlige necorozive, pentru suspendarea carnii, fixate la o astfel de inaltime incat carnea sa nu poata atinge pardoseala. Aceasta prevedere nu se aplica pentru carnea congelata, ambalata in conditii igienice;
d) in cazul transportului pe calea aerului, nu sunt necesare dispozitive pentru suspendarea carnii, cu conditia sa fie prevazute facilitati adecvate si rezistente la coroziune, pentru incarcarea, pastrarea si descarcarea in conditii igienice;
e) nu poate fi transportat, in acelasi mijloc de transport, vreun alt produs susceptibil sa afecteze starea de igiena a carnii de porc sau de a o contamina. Carnea ambalata trebuie transportata in mijloace de transport diferite de cele ce transporta carne neambalata, exceptie facand cazul cand – in acelasi mijloc de transport – se asigura o separare fizica adecvata;
f) portiunile de carcase taiate in alte dimensiuni decat cele conventionale, ambalate cu respectarea conditiilor de igiena impuse de normele comunitare, vor fi transportate pe suporturi. Daca nu sunt ambalate, acestea sunt introduse in containere rezistente la coroziune, avizate sanitar-veterinar.

Medicul veterinar oficial desemnat isi asuma responsabilitatea marcarii de sanatate a carnii. Aceasta este o marca ovala, aplicata cu tus sau foc, de cel putin 6,5 cm latime si inalta de 4,5 cm, purtand, in partea superioara, initialele tarii exportatoare (ex. B – DK – EL – E – F – IRL – I – L – NL – P, UK – RSMK – AT – FI – SE – RO), urmate de numarul autorizatiei veterinare a unitatii sau o marca cu caractere perfect lizibile: numele tarii exportatoare, scris cu litere de tipar, deasupra numarului autorizatiei sanitare a unitatii. Marca de sanatate mai poate sa includa numarul de parafa al medicului veterinar oficial, acelasi care trebuie sa se asigure, inaintea emiterii certificatului de sanatate si expedierii, ca vehiculele pentru transport intrunesc conditiile de incarcare si ca sunt prevazute cu termometre si teletermometre cu inregistrare. Originalul certificatului de sanatate va insoti carnea pe tot parcursul transportului, catre locul de destinatie. Documentul este emis in limba romana si limbile oficiale ale locului de destinatie, intr-o singura fila, de catre medicul veterinar oficial desemnat.

EuroCommerce: Restrângerea drepturilor retail-lului va lovi în consumatori!
Autor: meatmilk  /   joi, 15 martie 2018

(Comunicat) Directorul general al EuroCommerce, Christian Verschueren, a stabilit viziunea comercianților cu amănuntul și a comercianților cu amănuntul asupra lanțului de aprovizionare, în urma unei declarații a reprezentanților producătorilor, procesatorilor și marilor mărci globale.   "Suntem de acord cu obiectivul unui...

Greenpeace cere scăderea producției de lapte și carne
Autor: Nora Marin  /   miercuri, 14 martie 2018

Ca și când n-ar avea altă treabă mai bună de făcut, Greenpeace a lansat la începutul săptămânii un manifest prin care cere scăderea activităților din fermele de lapte, diminuarea producției de lapte și scăderea consumului de lactate, zice-se, ”pentru o planetă mai sănătoasă”.   Ca răspuns la manifestul...