Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Trei lecții învățate la SIAL Paris 2018

Autor: Nora Marinvineri, 2 noiembrie, 2018

Expoziția internațională de produse alimentare SIAL a reunit peste 7.200 de expozanți din 119 țări la Parc des Expositions din Paris, pentru a prezenta cele mai recente produse din industria alimentară și a băuturilor.

 

Producătorii de carne și rețelele comerciale din întreaga lume au lansat vizitatorilor câteva subiecte presante din ultimul an, cum ar fi sistemele braziliene de siguranță alimentară și bolile animalelor, și cum intenționează să combată aceste provocări.

 

Cu toate acestea, nu toate subiectele au fost negre, la standuri fiind expuse o multime de produse interesante, care s-au constituit în adevărate lecții pentru viitor, mai ales că evenimentul din acest an s-a concentrat pe viitorul alimentelor, prin cele mai recente inovații internaționale.

 

Directorul executiv al SIAL, Nicolas Trentesaux, a declarat că inovarea a fost „înfloritoare” în întreaga industrie alimentară, ceea ce a fost un semn important pentru creștere și creativitate. Iată, așadar, trei lecții învățate din această ediție:

 

Alternative la carne, o tendință care se accentuează

 

Se pare că nu se oprește tendința de creștere rapidă a proteinelor pe bază de plante. Giganti precum Vivera si Beyond Meat au fost printre cei care au atras atentia. Vivera a prezentat cel mai recent produs, Veggie Quarter Pounder, care a fost lansat de retailerul britanic Sainsbury’s la începutul lunii octombrie, în timp ce Beyond Meat și-a anunțat intenția de a-și extinde produsele pe piața europeană, toate fiind fabricate cu înlocuitori de carne.

 

Lecția inovării

 

Un accent major la show-ul din acest an a fost pus pe o serie de produse inovatoare din întreaga industrie, iar noile realizări au impresionat cu siguranță. Am fost martorii unei unități de afaceri a companiei JBS, Seara, lansând o linie de pui fără antibiotice, în Dubai, fapt care arată că producătorii se ocupă de cererile crescânde ale consumatorilor.

 

Între timp, producătorul francez de carne Loeul & Piriot a câștigat premiul Innovations Awards pentru categoria Carne. Produsul câștigător a fost fabricat din iepure nemodificat genetic.

 

Creșterea afacerilor nou-înființate

 

Numărul de companii din industria cărnii care și-au făcuyt debutul la spectacol a fost încurajator. Firme, cum ar fi Meatless Farm Co, care a fost înconjurată doar o perioadă scurtă de timp, își propun deja să atingă un nivel înalt pe principalele piețe internaționale. Compania franceză Epi Foods, specializată în proteinele vegetale, a fost aleasă de un grup pentru a-și prezenta produsele la laboratorul Future Lab. Această platformă a fost împărțită în trei zone, pentru ca vizitatorii să poată vedea ce s-ar putea întâmpla în sectorul alimentar și al băuturilor până în 2030, tendința evidențiată fiind, din nou, cea a renunțării la carne. (Nora Marin-Corespondență de la Paris)

Cum va evolua industria globală a cărnii în 2019?
Autor: Nora Marin  /   marți, 8 ianuarie 2019

Acum, că anul 2019 a sosit, se poate spune că anul 2018 a fost cu siguranță o perioadă de maxime și scăderi pentru industria internațională a cărnii. Dar, care sunt reperele semnificative în 2019? Iată o analiză publicată de Global Meat News.   Industria internațională a cărnii se confruntă cu o schimbare masivă și a...

Ștefan Vîrtaci: Evoluția pieței internaționale a cărnii de porc în anul 2018
Autor: meatmilk  /   miercuri, 19 decembrie 2018

Si in cursul anul 2018 s-a mentinut impartirea pieteiproducatorilor de carne de porc asemanatoare cu cifrele realizate in anii anteriori. Tarile CE isi mentin suprematia in ceea ce priveste productia si exporturile de carne de porc, China desi are o productie importanta, nu poate sa isi acopere necesarul fara a apela la importuri, iar Rusia ca de...