Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Valoarea contrafacerilor alimentare din Italia este de 60 de miliarde €

Autor: Maria Demetriadmarți, 12 iulie, 2016

Amenințați cu iminente și grave probleme, în viitorul apropiat, odată cu semnarea Acordului de Liber-schimb dintre UE și Statele Unite, producătorii corecți din Italia s-au mobilizat pentru a lupta împotriva industriei contrafacerilor alimentare care, potrivit estimărilor, a ajuns în această țară la cca 60 de miliarde de euro!

 

În acest sens, o echipă de specialiști a creat Italcheck, o aplicație speacilă, destinată  verificării autenticității produselelor alimentare fabricate în Peninsulă.

 

Marco Masselli, fondatorul Italcheck, a declarat pentru Food Quality News că a proiectat aplicația pentru a detecta falșii producători care subminează producătorii autentici: „Am convingerea fermă că autenticele produse „Made in Italy ” sunt o resursă incredibilă pentru țara noastră. Dar, ca unul dintre cei mai apreciați producători și producători din lume, pentru anumite categorii de produse, Italia și producătorii săi sunt supuși unui fenomen de contrafacere masivă.

 

Uneori, acest lucru are ca rezultat falsificarea unui produs original, în timp ce alți producători, din Italia dar și din toată lumea, încearcă să determine consumatorii să creadă că mănâncă produse italiene, făcându-le să arate ca și cum acestea au fost fabricate în Italia. Operatorii din industria alimentară italiană care au aderat la inițiativă includ până în prezent următoarele companii: Rizzoli, Pepino, Pastificio Alta Valla Scrivia, Quick Mill, Calabria Alimente și Palazzolo.

 

Aplicația web poate fi folosită cu orice smartphone, tabletă sau computer și geo-localizează utilizatorii prin adresă IP. Producătorii plăteasc o taxă, pentru a deveni certirficați Italcheck. „Odată ce devin o parte a Asociației, companiile vor beneficia nu numai de valoarea comercială adăugată, dar acestea vor beneficia și de inițiative de marketing și comerciale, cum ar fi cele ale distribuitorului britanic BRC, sau ale  International Food Standard (IFS)”, a adăugat Masselli. Aplicația Italcheck are sprijinul asociației Italian Identity, care își propune să identifice și să protejeze produsele autentice „Made in Italy”.

 

În Italia, practica falsificării de produse alimentare este un lucru obișnuit și rafinat, mulți consumatori nereușind să observe falsurile. Europarlamentarul italian Nicola Danti a numit acest flagel de pe piața italiană „o afacere comercială odioasă și nedreaptă, amintind, de exemplu, scandalul de acum cinci ani, când s-a dezvăluit implicarea masivă a mafiei napoletane în falsificarea mozzarelei.

 

La rândul său, Achille Tonani, General Manager la RINA Services-Italia și CEO al Agroqualità, a declarat: ”Industria falsurilor alimentar reprezintă mai mult decât  dublul valorii reale a exporturilor de produse alimentare italiene. Pe piața nord-americană, 97% din sosuri, 94% din produsele din carne și conserve, 76% din conservele de tomate despre care se spune că sunt din Italia, sunt imitații, în timp ce doar 15% din brânza italiană este autentică. Iar, în America de Nord, falsificarea de parmezan, Provolone, ricotta și mozzarella este egală cu 100%. Problema este că falsurile se găsesc și pe piața alimentară din Italia, nu doar la export, și nu foalsifică doar firme din Statele Unite sau China, ci și multe companii italiene care lucrează la negru sau au producție paralelă, la negru”, a conchis oficialul italian.

Jean Claude Junker a prezentat principiile bugetului UE 2021-2027
Autor: meatmilk  /   miercuri, 2 mai 2018

(Comunicat) Comisia Europeană a propus miercuri, 2 mai, un buget pe termen lung pragmatic și modern pentru perioada 2021-2027. Acesta este un răspuns onest la realitatea actuală, în care se așteaptă ca Europa să joace un rol mai important în asigurarea securității și a stabilității într-o lume instabilă, într-un moment în care...

În 2017, polonezii de la Gobarto au avut exporturi de 261.5 mil. euro
Autor: Mircea Demeter  /   miercuri, 25 aprilie 2018

Grupul polonez Gobarto a reușit să-și mărească veniturile nete din vânzări, în 2017, până la 424 milioane de euro, în creștere cu 21,6%, comparativ cu 348,5 milioane euro, înregistrate în 2016.   Deși piața internă a reprezentat aproximativ 85% din veniturile companiei Gobarto, pentru anul trecut, exporturile au...