Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Zece tendințe alimentare ale anului 2019

Autor: Maria Demetriadvineri, 30 noiembrie, 2018

Top-ul celor mai importante 10 tendințe a fost așteptat cu entuziasm de către industria alimentară mondială, deoarece acesta oferă o indicație a inovațiilor și evoluțiilor pentru anul viitor. Iar, Innova Market Insight prezice că 2019 va fi anul „consumatorului aventuros”, acela în funcție de care se vor regla și celelalte tendințe.

 

„Consumatorii se mută din zonele lor de confort pentru a explora arome mai îndrăznețe și experiențe multisenzoriale despre alimente. Se pune accentul pe livrarea senzorială sporită, adesea combinată cu un element neașteptat „, afirmă cercetarea Innova. Exemplele prezentate în webinarul său online vin chiar cu provocarea: „Cât de departe îndrăzniți să mergeți?”

 

Sănătatea și recursul ecologic vor constitui, de asemenea, priorități pentru consumatori, în 2019, dar studiul realizat de Innova a arătat că 63% dintre milenieni înlocuiesc mesele cu gustările, deoarece, „sunt prea ocupați”.

 

Așadar, „Snacking-ul nu va mai fi o opțiune suplimentară, ci un comportament definitiv” prezice Innova, care adaugă: „Este un obiectiv central al inovării în toate categoriile de alimente și băuturi, cu o creștere medie de 10% a lansărilor globale de de gustări, mult peste creșterile din ultimii cinci ani”.

 

Revenind la comportamentul ”consumatorului aventuros”, acesta este argumentat de faptul că,  lumea conectată a determinat consumatorii de toate vârstele să dobândească multe cunoștințe despre alte culturi, contribuind la creșterea cu 35% a dorinței de diversificare a alimentației, iar concluzia a fost trasă după ce s-au comparat datele din acest an cu cele din 2016 și 2017. Pornind de la ele, Innova Market Insights a stabilit cele zece tendințe ale anului 2019. Acestea sunt:

 

  1. Discovery, consumatorul aventuros: Industria alimentară și a băuturilor se va concentra din ce în ce mai mult pe satisfacerea consumatorului aventuros,care dorește să încerce noi gusturi, noi arome, noi texturi.
  2. Regatul vegetal în expansiune: Piața alimentelor vegetale nu va prezenta semne de încetinire.
  3. Alternative pentru toți: Pe măsură ce mai mulți consumatori acordă atenție sănătății și sustenabilității, alimentele și ingredientele alternative vor fi pe creștere.
  4. Apelul verde: Industria alimentară se va angaja din ce în ce mai mult să răspundă așteptărilor clienților în legătură cu durabilitatea.
  5. Snacking-ul, ocazia definitivă: Pentru majoritatea consumatorilor, snacking-ul face parte din viața de zi cu zi și va crește în preferințele consumatorilor.

 

Celelalte tendințe de top sunt: ​​6. Mâncare pentru mine-posibilitatea de personalizare 7. Noi fibre; 8. Mă simt bine-creșterea preocupării pentru sănătate și wellness; 9. Șansa celor mici-Firmele cu ofertă flexibilă, de nișă, vor câștiga în pondere; 10. Conectat la farfurie: plăcerea de a mânca.

Omogenizarea la presiune joasă și fabricarea brânzeturilor maturate
Autor: Mircea Demeter  /   vineri, 25 ianuarie 2019

Brânza este un produs care se găsește în majoritatea locuințelor din lumea occidentală. În Uniunea Europeană, consumul de brânză pe cap de locuitor a fost în 2016 de 12,0 kg, estimându-se că va crește până la 19,8, în 2023. UE produce aproape 50% din brânza fabricată în lume, industria brânzeturilor fiind de așteptat să...

Percepția senzorială, noua atitudine a consumatorului de carne și inovația
Autor: Cristina Gavrilut  /   vineri, 18 ianuarie 2019

Într-o lume globalizată și digitizată, consumatorul contemporan de carne este asaltat de o avalanșă de informații provenite de la autorități guvernamentale de sănătate, experți în nutriție, guru de diete auto-stil, jurnaliști, companii de cercetare a pieței, bucătari celebrii, suporteri ai mișcărilor de mediu și apărători ai...