Milenienii dictează tendințele pe piața lactatelor

Ce sunt Milenienii? Persoane născute în perioada 1980-1995, reprezentând cel mai divers grup de adulți, cu o educație, în general, la nivel de facultate, care se căsătoresc târziu și care au copii la o vârstă mai înaintată decât celelate categorii; în plus, este mai puțin probabil să fie proprietarii unei locuințe. Cam acestea sunt coordonatele acestui numeros grup de consumatori care, iată, potrivit unei cercetări Mintel, realizată în perioada 15 ianuarie-31 mai 2016 pe piața Statelor Unite, a Canadei și a Uniunii Europene, trasează tehndințele pieței. Cum, studiul este mult mai cuprinzător, în acest articol vă prezentăm referirile la piața produselor lactate.

 

Ce lactate preferă milenienii?

 

În primul rând, se observă accentuarea preferinței pentru ”natural”. Două treimi dintre cei chestionați au afirmat că mănâncă brânză naturală cel puțin o dată pe săptămână. Cu toate acestea, brânza topită rămâne în top-ul consumului: aproape patru din cinci milenieni mănâncă brânză topită; 50 % dintre ei au o mare încredere în categorie, afirmând că sunt bine informați în legătură cu ea.

 

65 % dintre milenieni sunt dispuți să încerce noi sortimente de brânză, dar ar dori ca producătorii și magazinele să furnizeze mai multe informații despre profilurile de aromă. Fiind un public implicat, milenienii nu sunt mulțumiți cu ceea ce este disponibil în magazine, simțindu-se copleșiți de numărul mare de brânzeturi aflate la vânzare! De aici, și solicitarea mai multor informații, pentru o mai corectă opțiune la cumpărare.

 

Trei din cinci milenieni doresc mai multe brânzeturi locale disponibile în magazinul de lângă casă, iar opțiunea pentru brânzeturile bio se ridică la 23 %. 2 % dintre milenienii americani și canadieni recunosc importanța inovării, dar europenii invocă inovarea de produs într-o proporție de 11 %.  O particularitate pentru milenienii americani: lactatele ”alternative” sunt considerate a fi o alternativă mai bună, pentru sănătate, iar 44 % dintre ei cred că laptele fabricat din ingrendiente non-lactate este mai sănătos decât laptele adevărat! 48 % din milenienii americani și canadieni afirmă că trebuie limitat accesul pe piață al brânzeturilor obținute exclusiv din lapte, aducând ca argument faptul că sănătatea trebuie să fie preocuparea de bază pentru fiecare, iar lactatele sunt un pericol.

 

41 % dintre milenienii europeni sunt interesați de prețul lactatelor (față de 37 %, în Statele Unite și Canada); pe 39 % dintre europeni îi interesează în primul rând gustul, aromele (34 % în State și Canada); 33 % dintre europeni sunt foarte interesați de prospețime, față de 30 %, în America de Nord, 26 % dintre europeni vor lactate naturale (media nord-americană este de 25 %), iar calitatea lactatelor este importantă pentru 27 % dintre europeni, în comparație cu nord-americanii care sunt interesați de calitate într-o proporție de doar 23 %.

 

Câte procente, atâtea caracteristici

 

milfCercetarea Mintel, însă, nu s-a oprit doar la atât, încercând să facă și un profil al consumatorilor, datele fiind deosebit de utile companiilor de procesare. Iată câteva dintre ele:

 

-Doar 27 % dintre consumatori intră pe paginile on-line ale magazinelor, la secțiunea ”Lactate”.

-87 % dintre ei cumpără lactatele la finalul prezenței în magazine.

-78 % dintre milenieni știu precis ce lactate vor să cumpere, ba, mai mult, le trec pe lista de cumpărături, specificând categoria sau tipul, dar, rareori, o anumită marcă.

-Deși știu totul despre comunicarea pe rețele sociale și navigarea pe internet, milenienii își folosesc rar dispozitivele digitale în magazin, pentru a afla informații despre produs ori pentru a compara prețuri la produse similare.  

-40 % dintre milenieni fac parte din minorități ale zonelor în care s-a efectuat cercetarea.

-77 % dintre milenienii mai în vârstă (născuți între 1980-1987) și 70 % dintre cei mai tineri (1988-1995) doresc mai multă transparență din partea producătorilor.

-Doar 47 % dintre cei în vârstă și 35 % dintre tineri nu au încredere în producătorii mari de alimente.

 

Loiali, până vine vorba de preț

 

milf 2În general, milenienii doresc mărci de lactate care se potrivesc nevoilor și convingerilor lor, inclusiv produse sănătoase, naturale (mai puțin în State și Canada, după cum am văzut anterior), și inovatoare, care le economisesc banii,  neavând reticențe față de private label.

 

-44 % spun ca sunt loiali mărcilor pe care le cumpără

-Două treimi au bugete limitate alimentare

-Pentru 70 %, prețul este mai important decât marca.

-66 % cred că private label este la fel de bun ca produsul ”de fabrică” marcile de magazin sunt la fel de bune ca și mărci naționale

-72 % dintre ei, sunt dispuși să schimbe marca pentru un produs mai ieftin.

 

Sfaturi de la Mintel, pentru companii

 

Înțelegeți-vă consumatorii: Milenienii sunt mai puternici ca oricând. Viteza de îmbătrânire a populației este foarte rapidă, iar accentul trebuie pus pe tineri.  Segmentarea producție poate fi o carte câștigătoare.

 

Activați consumatorii: Ajungeți la consumatori direct prin activarea lor. Având produsele potrivite pe rafturile potrivite, în magazinele potrivite, faceți primul pas. Optimizați sortimentația și legătura dintre obiceiul de consum și ceea ce i-ar interesa în viitor.

 

Nu uitați rețelele de social-media: Milenienii sunt consumatorii cei mai activi on-line, astfel încât asigurați-vă că aveți un plan pentru ei. În timp ce grupul matur de consumatori a fost lent de a adopta dispozitivele digitale, mai ales în spațiul de e-commerce, zona on-line oferă încă oportunități uriașe, atât pentru comunicare, cât și pentru vânzări.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *