Tehnologii

287

Supermarket-ul alimentar online Rohlik este deja profitabil

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit RetailDetail, supermarketul online ceh Rohlik reușește să combine investițiile în creștere serioasă cu obținerea profitabilității. Deoarece vânzările au crescut cu 25 % anul trecut (la 700 de milioane de euro), extinderea este deja profitabilă în Cehia, Ungaria, România și regiunea din jurul Munchenului.

Service și automatizare

Anul trecut, jucătorul pur a primit 11,5 milioane de comenzi, plasate de peste 800.000 de clienți în cinci țări europene (Austria, Cehia, Germania, Ungaria și România). Pe fiecare piață, Rohlik se apropie de pragul de rentabilitate, spune fondatorul și CEO-ul Tomáš Čupr.

Compania era deja profitabilă în Cehia și Ungaria, iar la un an de la lansare este acum profitabilă și în Munchen, primul oraș german în care s-a lansat supermarketul online (sub numele Knuspr.de). Retailerul este activ și în Berlin, urmând să se extindă în continuare în țară.

Rohlik se mândrește cu o rată de creștere anuală compusă de 76 % între 2015 și 2023. Potrivit CEO-ului, succesul său se datorează combinației dintre „accentul neobosit” pe serviciul clienți cu automatizare avansată și o platformă tehnologică proprie, bazată pe inteligență artificială, care permite aceasta pentru a prezice comenzile și a optimiza rutele. Rohlik livrează o gamă largă de supermarketuri adesea în 15 minute: 97 % din livrări sunt la timp.

Potențial de creștere

„Mulți oameni au pus la îndoială potențialul pe termen lung al cumpărăturilor online, dar am crezut întotdeauna că puteți construi o afacere puternică bazată pe un serviciu excepțional pentru clienți”, a spus Čupr.

Rohlik se referă la un studiu McKinsey care estimează că alimentele online ar putea atinge o cotă de până la 30 % în anumite țări până în 2030. În prezent, pătrunderea alimentelor online în cea mai mare parte a Europei este mai mică de 10 %.

Sectorul nu a reușit să mențină ritmul de creștere în timpul pandemiei: mulți clienți s-au întors la magazinele fizice, deoarece jucătorii online se luptă cu termenele de livrare și oferă doar o gamă limitată, adesea la prețuri ridicate. (Foto: Freepik) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2