Repere

300

Supermarketului viitorului promite să risipească mai puțină energie și mai puține alimente

autor

MeetMilk.ro

distribuie

După cum informează FoodeNavigator, firma industrială Danfoss tocmai a deschis un „Smart Store” în Danemarca, unde se folosesc soluții moderne de încălzire și răcire, în speranța de a arăta comercianților cu amănuntul de produse alimentare „călătoria către un supermarket cu zero emisii”.

Cu 3 % mai eficient

Magazinul emblematic de 1.500 mp – închiriat retailerului cu reduceri COOP 365 și construit lângă sediul Danfoss din Nordborg – folosește surse de energie durabilă și reutiliza excesul de căldură creat de carcasele de răcire pentru a reduce costurile de încălzire cu până la 90%.

Danfoss a susținut că magazinul emblematic, care a deschis publicului pe 29 iunie, este de așteptat să fie cu aproximativ 50% mai eficient din punct de vedere energetic în comparație cu un supermarket obișnuit cu un sistem de refrigerare cu CO2 de prima generație și fără soluții de eficiență energetică.

De asemenea, este de așteptat să fie cu aproximativ 20-30% mai eficient decât un magazin local echivalent deja echipat cu mai multe soluții de eficiență energetică.

Utilizarea tehnologiei avansate de încălzire și răcire are și un sens bun de afaceri, a susținut compania. Aceste economii vin cu un timp tipic de rambursare de sub trei ani, se spune.

Magazinul funcționează atât ca un supermarket funcțional, cât și ca un centru de dezvoltare pentru testarea noilor tehnologii. Danfoss speră că va „inspira comercianții cu amănuntul de alimente într-o lume a costurilor energetice în creștere, a emisiilor și a înrăutățirii pierderilor de alimente”.

Un supermarket pentru o urmadizare ridicată

„Acest supermarket este construit special pentru lumea care ne așteaptă, o lume cu mai multă urbanizare, populații mai mari, cerințe mai mari de energie, o nevoie tot mai mare de răcire și depozitare eficientă a alimentelor”, a declarat Jürgen Fischer, președinte, Danfoss Climate Solutions.

„Danfoss și-a reimaginat cum ar putea arăta magazinele alimentare cu amănuntul în secolul 21”, a spus el. „Pentru prima dată, toate cele mai de ultimă oră tehnologie Danfoss și soluțiile de vânzare cu amănuntul a produselor alimentare eficiente din punct de vedere energetic sunt reunite într-un singur site de vânzare cu amănuntul.

 Dar noul supermarket Smart Store este doar începutul. Pentru că va servi și ca Centru de Dezvoltare a Aplicațiilor, un site de testare „în direct” pentru noile tehnologii, care sperăm că va inspira comercianții cu amănuntul de produse alimentare din întreaga lume să se îndrepte către supermarketuri cu emisii zero – în același timp având sens economic.”

Soluțiile de eficiență utilizate

Supermarketurile sunt mari consumatori de energie. Supermarketurile din țările industrializate consumă aproximativ 3% din producția de energie electrică a unei țări.

Prin urmare, energia este un domeniu în care pot fi realizate economii semnificative de către comercianții cu amănuntul de alimente, cu investiții relativ scăzute și timpi buni de rambursare, potrivit Danfoss.

Supermarketul va utiliza energia solară ca sursă de energie primară, cu panouri solare de 100 kW pe acoperișul clădirii, oferind energie verde pentru a sprijini operațiunile supermarketului.

Captarea și reutilizarea căldurii sunt, de asemenea, cheie pentru eficiența energetică a supermarketurilor. Excesul de căldură este cea mai mare sursă de energie neexploatată din lume.

Recuperarea căldurii

Magazinul este, așadar, echipat cu unități de recuperare a căldurii de ultimă generație, concepute pentru a recupera căldura reziduală din toate sistemele de refrigerare: sistemele de refrigerare reprezintă de departe cea mai mare pondere din totalul energiei consumate în supermarketuri.

Căldura recuperată este refolosită pentru a încălzi depozitul și a produce apă caldă menajeră, cu orice căldură suplimentară împărțită cu locuitorii orașului înconjurător printr-o rețea energetică raională. Danfoss se așteaptă ca rezultat o reducere de până la 90% a costurilor de încălzire a supermarketurilor.

„În Germania, există aproximativ 30.000 de supermarketuri care au răcire la temperatură scăzută de la minus 18 până la minus 24 de grade Celsius”, a dezvăluit Fischer. „Dacă folosești asta ca stocare de energie, care corespunde la 10 centrale nucleare.”

Eliminarea scurgerilor

Alte inițiative, cum ar fi instalarea de uși pe carcasele frigiderului și congelatorului, vor economisi aproximativ o treime din consumul de energie, în timp ce alegerea iluminatului LED utilizează cu până la 85% mai puțină energie electrică decât becurile incandescente. Automatizarea și monitorizarea „Magazinului inteligent” adaugă un alt nivel de economisire a energiei.

Danfoss a susținut că există o rată de scurgere de energie de 3% în Europa, ceea ce este semnificativ mai mare în lumea în curs de dezvoltare. Controlul inteligent al carcasei frigorifice, se spune, economisește 8-12% din consumul de energie la nivel de sistem.

Pentru a optimiza eficiența frigorifice, este important să se potrivească capacitatea cu cererea, a subliniat Danfoss. Prea multă răcire și risipiți energie și riscați deteriorarea sistemului; prea puțin și riscați să pierdeți alimente.

Adaptarea consumului de energie poate permite în continuare supermarketurilor să beneficieze de tarife mai ieftine. Sistemul de refrigerare al supermarketului, a explicat Danfoss, este utilizat ca o baterie termică, stocând sau împrumutând efectiv capacitatea de răcire în congelatoarele magazinului în timp ce energia este ieftină sau electricitatea solară este abundentă, apoi oprind temporar compresoarele în orele de vârf cu costuri mari până la vârf. a trecut.

Modalități de economisire a energiei

Problema sistemelor frigorifice, a energiei și a mediului este la timp. Unilever, de exemplu, caută să „încălzească” congelatoarele de înghețată pentru a ajuta la combaterea emisiilor. Dezavantajul acestui plan este că produsele vor trebui să reziste la temperaturi mai mari de depozitare.

Danfoss a spus că produsele „Smart Store” nu vor trebui reformulate. „Nu există niciun motiv pentru care să nu ai mai multe temperaturi în supermarket organizate într-un mod bun, cu tehnologie bună și sisteme digitale la locul lor”, a spus Fischer.

Reducerea pierderilor de alimente

Totuși, compania consideră că răspunsurile în timp util la problemele din unitățile de răcire sunt esențiale pentru prevenirea pierderilor de alimente. Resursele necesare pentru producerea alimentelor care se pierd sau se risipesc au o amprentă de carbon de aproximativ 3,3 miliarde de tone de CO2, susține acesta.

Prin urmare, compania folosește soluții în diferite etape ale lanțului valoric pentru a aborda problema. În India, de exemplu, unitățile de refrigerare alimentate cu energie solară instalate în câmp pot asigura ca produsele să dureze cu până la trei zile mai mult și să nu se strice până ajung pe piață.

Soluțiile sale promit, de asemenea, să controleze temperatura în timpul transportului către comercianții cu amănuntul de produse alimentare. Odată ajuns în „Smart Store”, între timp, a instalat tehnologia digitală de monitorizare în timp real a sistemelor de refrigerare și a produselor individuale, care va alerta managerii magazinelor despre probleme înainte ca acestea să apară.

De exemplu, dacă un congelator de supermarket ar eșua peste noapte, atunci este probabil ca întreaga linie de alimente congelate stocate în acel congelator să fie eliminată ca pierdere de alimente.

„Prevenirea pierderii de alimente la o asemenea scară este esențială pentru prevenirea pierderii veniturilor și reducerea emisiilor”, a spus Danfoss. „Imediat când este ceva în neregulă în privința temperaturii, se va stinge o alarmă și o putem repara de la distanță”, a explicat Fischer.

Model de afaceri

Dar acest tip de tehnologie poate fi o provocare și costisitoare pentru retailerii de produse alimentare. Prin urmare, Danfoss intenționează să-și extindă viziunea de supermarket de economisire a energiei printr-un model de servicii. „Practic, gestionăm întreaga clădire, inclusiv sistemul energetic”, a explicat Fischer.

„Supermarketul se poate concentra pe deplin pe vânzarea alimentelor. Promitem să reducem energia la un nivel mai scăzut decât în alte supermarketuri și promitem o reducere de CO2 pe an ca procent.” Danfoss vizează mai întâi parteneri din țările nordice și Germania, urmând să fie urmat de un impuls european și global.

„Supermarketurile vor plăti o taxă fixă la fel ca în cazul în care ați închiria un apartament cu încălzire. În acest caz, include iluminatul, încălzirea și, de asemenea, deținem și ne îngrijim de echipamente.”

Danfoss se ocupă, de asemenea, de asistență tehnică 24/7, mai ales de la distanță, dar crucială pe fondul lipsei de ingineri de încălzire calificați și a unui deficit semnificativ de competențe în domeniul energiei ecologice în Europa.

Danfoss a spus că taxa fixă pentru supermarketuri „nu va fi mai mare sau mai mică” decât chiriile plătite deja de supermarketuri. Dar clădirea „Smart Store” a costat peste 10 miliarde de lire sterline (11,6 miliarde de euro), de aproximativ trei ori mai mult decât costul magazinelor standard fără tehnologie ecologică.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2