Tehnologii

356

Tendințele anului 2024 de aromă și culoare în produse lactate

autor

MeetMilk.ro

distribuie

DairyReporter a rezumat câteva dintre tendințele de aromă și culoare care ar putea injecta entuziasm și inovație în producția de produse lactate în acest an.

De la piersic la violet

Probabil ați auzit – și apoi ați auzit din nou – că Pantone a anunțat Peach Fuzz drept culoarea anului 2024. Pantone spune că culoarea, o nuanță care se află între roz și portocaliu, „inspiră apartenența, recalibrarea și o oportunitate de îngrijire”. Companiile de tehnologie și casele de modă au prins deja noua tendință, iar influența acesteia este probabil să se reverse în alimente în acest an.

Companiile de productie a aromelor și-au dezvăluit propriile tendințe în ultimele săptămâni, iar unele, cum ar fi dsm-firmenich, au făcut ecou pariul lui Pantone.

Potrivit studiului de proprietate al companiei pentru consumatori, care măsoară emoțiile asociate cu ingredientele, piersicul este unic prin calitățile sale contrastante – fiind atât indulgent, cât și răsfăț, tineresc și nostalgic.

Pentru producătorii de produse lactate – în special cei specializați în deserturi și lactate aromate – aceasta ar putea fi o oportunitate de a introduce arome noi sau în ediție limitată care ating noua tendință.

Potrivit Euromonitor International, produsele în ediție limitată care prezintă modele vibrante vor continua să ajungă pe piață, deoarece consumatorii preferă produsele care trezesc emoții pozitive ca contrapunct la o realitate afectată de tulburările politice și de urgențele climatice.

„Înghețatele și deliciile congelate în special se pretează bine pentru explorarea aromelor”, a declarat Hélène Moeller, vicepreședinte, marketing global de produse, arome și culori la ADM, pentru DairyReporter. „De fapt, 71% și, respectiv, 68% dintre consumatorii din America de Nord și, respectiv, EMEA, apreciază aromele în ediție limitată de înghețată.”

„Conform unui raport Mintel, lansările globale de produse lactate în 2023 au inclus arome florale de fructe precum piersici, afine și litchi; calitatea florală dulce a mierii – de sine stătătoare și asociată cu fructe; nuci cu arome indulgente; și profilurile tropicale de papaya și fructul pasiunii care se transformă în combinații de arome”, a adăugat ea. „

A existat, de asemenea, o mișcare către violetele somptuoase în taro și ube, diferite nuanțe de albastru pentru concepte de arome denumite fantezie și nuanțe de verde pământesc pentru fistic și matcha. În plus, nuca de cocos a devenit un autonom atât pentru aromă, cât și pentru format (bază de lapte/iaurt sau bază alternativă de lapte de cocos).

Piersica se pretează bine și pentru aromatizarea iaurtului de băut, precum și a chefirului și ar putea adăuga varietate gamelor care pariază de obicei pe fructe mai populare, cum ar fi căpșunile și zmeura. În înghețată și deserturi lactate, ar putea funcționa bine și cu ierburi, cum ar fi zmeura, pentru acei formulatori care doresc să atingă tendința botanicelor.

Combinațiile de arome ascuțite și dulci sunt în creștere, potrivit lui Moeller: „Am văzut acest lucru prinzând viață cu accente de lămâie (lemon curd, lămâie conservată), florale (floare de soc, floare de portocal) cu miere și citrice în combinații cu ierburi și cire. note”, ne-a spus ea.

 „Afinele în diverse produse lactate sărate, de la brânză stilton la brânză de capră, brânză cremă și brânză de vaci, au atras, de asemenea, atenția.”

Vorbind despre evadare, consumatorii vor continua să caute o ieșire pentru factorii de stres cauzați de turbulențele politice și economice globale. Cercetările Euromonitor au arătat că 73% dintre consumatorii care se confruntă cu stresul și anxietatea spun că aceste probleme au un impact moderat sau sever asupra vieții lor de zi cu zi.

Aceasta rămâne o tendință durabilă, cercetările Mintel din octombrie 2022 care urmăresc percepțiile consumatorilor din generația Z, dezvăluind, de asemenea, că 72% dintre cumpărătorii mai tineri cred că este greu să nu fie îngrijorați de viitor, iar 62% consideră că viața lor de zi cu zi este stresantă.

Prin urmare, crearea de produse care pot contribui la atenuarea factorilor de stres zilnic obișnuiți ar putea contribui în mare măsură la stabilirea unor relații durabile cu consumatorii. Acest lucru ar putea combina mesajele pozitive și brandingul îndrăzneț – fără a exagera – spune Euromonitor.

Un alt lider

Pe lângă piersici, există un alt lider în cursa pentru aromă din 2024. În 2012, Mintel a prezis că „alimentele violete” – bogate în antioxidanți, pe lângă atractivitatea lor vizuală – au fost următorul lucru important. În 2019, Mintel a înregistrat o creștere cu 126% a produselor alimentare și băuturi de culoare violet lansate la nivel global între 2012 și 2018.

Fiind atât „instagramabile”, cât și sănătoase, în același timp orientate spre formulări cu etichetă curată, violetul a apărut în iaurturile și chefirele băubile și tradiționale ca precum si inghetata. Anul acesta, mai multe case de aromă, cum ar fi T. Hasegawa, au prezis că ube – un tip de legumă rădăcină violetă care provine din Filipine – va fi tendința de aromă de top din 2024.

„Acest igname violet vibrant și unic, originar din Asia de Sud-Est, a făcut furori în lumea culinară și este ușor de înțeles de ce”, spune compania.

Similar cu alte legume rădăcinoase, cum ar fi cartoful dulci, ube - pronunțat „oo-beh” - are un profil de aromă de nuci, dulce și pământesc, făcându-l la fel de potrivit în deserturi și alimente sărate.

Mov bogat, precum și roșu, roz, albastru, galben și Verdele pământii ar putea fi un hit și în acest an, potrivit ADM.

„După cum s-a identificat în raportul nostru 2024 privind tendințele aromelor și culorilor, consumatorii aleg fără scuze arome și culori care reprezintă stilul lor personal de viață. De la aplecarea către experiențe culinare luxoase până la căutarea reinventării produselor nostalgice și transcenderea tradițiilor și granițelor geografice, noul an prezintă atât mărcile de lactate, cât și mărcile alternative de lactate cu o oportunitate de a crea produse captivante care atrag dorințele unice ale consumatorilor”, ne-a spus Moeller.

„Deși accesibilitatea este cea mai importantă, consumatorii își doresc totuși momente de autoexprimare de lux. Răsfățul catifelat merge mână în mână cu produse lactate precum înghețata italiană cu fistic sau iaurtul cu aromă de iasomie.”

„De asemenea, vedem acest lucru prind viață prin dulciuri pe bază de lactate infuzate cu umami, care includ combinații de arome neobișnuite, cum ar fi zmeura și parmezan, fistic și porumb la grătar și chiar manioc cu floare de portocal. Aceste profiluri se joacă bine cu un spectru larg de culori, în special verzi ascuțiți, roz moale, roșu vibrant și maro cald. De asemenea, răsfățul poate ajuta la captarea interesului consumatorilor pentru produsele lactate alternative.

„Producătorii alternativi de lactate care valorifică notele ingredientelor pe bază de plante precum ovăzul, migdalele și orezul, asociindu-le cu caramel sărat, cafea sau banane, pot găsi noi căi de inovație.”

Creșterea „funcțională” continuă

Având în vedere că bunăstarea fizică și mentală va fi un obiectiv dominant pentru consumatori în 2024, potrivit Euromonitor, care sugerează că furnizarea de soluții rapide și eficiente pentru consumatori care să le îmbunătățească corpul și mintea în timp ce se îmbină cu ușurință cu obiceiurile actuale poate fi esențială. Ingredientele funcționale pot fi esențiale pentru îmbunătățirea beneficiilor pentru sănătate ale produselor lactate, deci care au fost unele dintre tendințele care au crescut în popularitate?

Potrivit raportului SPINS 2024 CPG Trends, scorțișoara, sfecla roșie și propolisul de albine se numără printre ingredientele funcționale care se confruntă cu o creștere mare.

Acesta este de obicei un indiciu că aceste ingrediente s-ar putea extinde în curând și la alte categorii, în afară de suplimente, cum ar fi alimentele. În același timp, SPINS subliniază faptul că macronutriția va rămâne importantă pentru consumatori – cercetările sale sugerează că unii consumatori numără macro-urile mai mult decât caloriile totale.

Produsele lactate bogate în proteine sunt deja populare în rândul cumpărătorilor, cu produse noi, cum ar fi recent lansata Yoplait Protein, care continuă să debuteze în 2024.

Sănătatea digestivă va continua să fie în fruntea minții, SPINS afirmând că tendința va găsi probabil noi aplicații, categorii și cumpărători în 2024, inclusiv alimente prietenoase cu intestinul, cu iaurturi care conțin 6 g de fibre sau mai mult gata să crească cu 30% în acest an.

Un halou de sănătate

Moeller de la ADM ne-a spus: „Anumite produse lactate, cum ar fi iaurtul grecesc, prezintă deja un halou de sănătate pentru atributele lor de bunăstare percepute. În noul an, preconizăm apariția unor oferte mai unice, cum ar fi arome funky și fermentate, care, de asemenea, pot indica.

Asociația consumatorilor pentru sănătatea digestivă.Notele acre oferă o întorsătură asupra produselor lactate, cum ar fi o înghețată balsamică de căpșuni sau o băutură cu chefir de afine.

„Citricele rămân populare și pentru asocierea cu produse care susțin funcția imunitară. Cu portocale tradiționale, lămâie și lime, împreună cu soiuri emergente, cum ar fi yuzu, lime, calamari și portocală sanguină, mărcile de lactate se pot baza pe citrice pentru a atrage consumatorii. ' cererile în evoluție. Gândiți-vă la iaurt cu aromă de cremă de portocale sanguine sau un smoothie pe bază de lactate de lămâie și prune."

Ea a adăugat că albul rămâne o culoare crucială pentru produsele lactate și pentru mărcile alternative de lactate.

„Nu numai că ajută la comunicarea prospețimii și purității în produse precum iaurturile, dar crește și alternativele lactate pentru a se potrivi mai bine cu omologii lor tradiționali.

În plus, cercetările noastre arată că 57% dintre consumatori asociază albul cu produse care susțin sănătatea oaselor și articulațiilor, atrăgătoare. la cerințele în evoluție ale consumatorilor de bunăstare.” (Foto: Freepik)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2