Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

CCIA Franceză preia coordonarea Coaliției pentru Dezvoltarea României

Autor: meatmilkvineri, 6 iulie, 2018

Comunicat) Coaliția pentru Dezvoltarea României (CDR), una dintre cele mai importante inițiative ale mediului de afaceri din România, va fi coordonată în perioada iulie – decembrie 2018 de către Adela Jansen, în calitatea sa de membru al conducerii Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Franceză în România (CCIFER). Coordonarea CDR este rotativă, iar CCIFER preia această responsabilitatede la Camera de Comerț Româno-Germană (AHK) după 6 luni de coordonare realizată de către președintele său, Dragoș Anastasiu.

 

Principalele direcții de acțiune ale Coaliției în perioada mandatului Adelei Jansen vor urmări liniile strategice stabilite de CDR pentru anul în curs și anume:

 

  • Creșterea competitivității pe piața muncii prin găsirea unor soluții de acoperire a deficitului de forță de muncă;
  • Simplificarea și debirocratizarea în mod special a procedurilor administrative;
  • Deblocarea unor proiecte concrete de investiții publice;
  • Contribuție la stabilizareac adrului fiscal

 

În prima parte a anului, reprezentanții CDR au participat la consultări referitoare la modificări de acte normative. „Realizarea unui cadru legislativ clar, nu prin OUG, va da multă încredere mediului privat de a participa sau chiar de a iniția proiecte concrete înl unile care urmează”, a adăugat Adela Jansen, reprezentantul CDR.

 

 

În ceea ce privește problematica din domeniul pieței muncii, CDR a înaintat déjà autorităților soluții concrete pe termen scurt referitoare la ajustarea cadrului legislativ existent. Cu sprijinul experților din companiile membre CDR, va fi realizat un studiu care va completa soluțiile proactive menite să micșoreze deficitul de forță de muncă, dar și decalajul dintre nevoia de competențe solicitate de mediul de afaceri față de ceea ce livrează școala.

 

În același timp, studiul va propune măsuri concrete pentru a încuraja mediul de afaceri să investească în învățământ. Studiul va porni de la realitatea și perspectivele economice și demografice ale României, politicile publice și inițiativele recente în aces tdomeniu, comparativ cu exemple dinalte țări, identificând arii noi de intervenție pe termen scurt, precum și proiecte pe termen lung, pentru a fi susținute de autorități publice centrale, locale și mediu privat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prin agenda sa, CDR urmărește constant creșterea competitivității economice. Aceasta nu poate fi atinsă decât prin dezvoltarea infrastructurii, prin predictibilitate și stabilitate legislativă și fiscală necesară pentru încrederea investitorilor români sau străini. Creșterea productivității va asigura și o creștere sustenabilă a nivelului de trai pentru cetățeni.

 

CDR își reafirmă totodată angajamentul pentru menținerea unui dialog deschis și permanent, atât cu reprezentanții Guvernului României, cât și cu membri ai Parlamentului și ai partidelor politice, pentru a identifica acele măsuri menite să asigure, pe termen lung, o dezvoltare economică solidă a țării. Astfel, grupurile de experți ale CDR vor continua să furnizeze documente de poziție și propuneri concrete pentru revitalizarea politicilor publice în principalele domenii de activitate.

AFIR a lansat o aplicație pentru identificarea produselor alimentare
Autor: meatmilk  /   joi, 8 noiembrie 2018

(Comunicat) Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale a lansat, la Târgul internațional de produse și echipamente în domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii și zootehniei INDAGRA 2018, o aplicație inovativă pentru telefonie mobilă dedicată consumatorilor de produse alimentare certificate calitativ la nivel...

63.800 de vizitatori și 750 de companii la Indagra, Indagra Food și Expo Drink 2018
Autor: meatmilk  /   miercuri, 7 noiembrie 2018

ROMEXPO a organizat, în perioada 31 octombrie și 4 noiembrie 2018, cele mai importante târguri din domeniul agriculturii, alimentaţiei și băuturilor alcoolice și non-alcoolice.â   750 de companii din 25 de țări și-au prezentat produsele şi serviciile, pe parcursul a cinci zile de expoziții și activități conexe, în...